Translate

wtorek, 7 stycznia 2014

Tęczowy tort :)






Na 28 urodziny mojego męża postanowiłam upiec tort....nie chciałam jednak by był to kolejny zwykły wypiek. Szukając inspiracji w internecie natrafiłam na zdjęcie tortu tęczowego. Zachwycił mnie i postanowiłam go zrobić :). Na przyjęciu było ponad 20 osób dlatego tort był olbrzymi - wielkości dużej kwadratowej blachy. Podaję jednak przepis na zwykły standardowy tort o średnicy 23 cm. Tort ten jest bardzo pracochłonny i najlepiej wykonywać go rundami po dwa blaty.
Można przekładać go różnymi kremami. Najlepiej wyglądają jednak jasne - białe lub kremowe.
Na zdjęciu część jest przełożona kremem śmietankowym a część ajerkoniakowym :)

Składniki-ciasto (6 blatów):
  • jaja 12 ( 4 jaja na jedną rundę = 2 blaty)
  • mąka 12 łyżek (4 łyżki na rundę = 2 blaty)
  • cukier 12 łyżek (4 łyżki na rundę = 2 blaty)
  • barwniki spożywcze
Składniki-masa śmietanowa: 
  •  śmietana kremówka 30% 1,5 litra
  • serek mascarpone 325 g
  • cukier puder 3/4 szklanki
  • śmietan-fix 3
Przygotowanie (ciasto na każde 2 blaty przygotowywałam osobno)

  1. Przygotowujemy blachy. Na spód tortownicy wkładamy kółka wycięte z papieru do pieczenia. Dobrze przygotować od razu wszystkie kółka.
  2. Rozgrzewamy piekarnik do 160 st. C.
  3. Białka (4szt.) ubijamy mikserem na najwyższych obrotach na sztywno razem z cukrem.
  4. Żółtka roztrzepujemy w innej misce.
  5. Obroty ustawiamy na minimum. Stopniowo dodajemy żółtka i mąkę do całkowitego wymieszania masy.
  6. Ciasto dzielimy na dwie równe części. Do każdej dodajemy inny barwnik. Ja użyłam barwników w proszku. Dajemy ich mało  ponieważ po upieczeniu będą bardziej intensywne.
  7. Pieczemy ok 17 min (góra i dół)
  8. Po wyciągnięciu biszkoptów z piekarnika, sposobem mojej teściowej, rzucamy blachą o podłogę by biszkopt nie opadł.
  9. Powtarzamy czynność jeszcze 2 razy.
  10. Wystudzone blaty nasączamy wodą z cytryną i cukrem.
  11. Biszkopty przekładamy masą śmietanową
Przygotowanie - Masa śmietanowa:
  1. Zimną śmietankę kremówkę dokładnie ubijamy mikserem.
  2. do ubitej śmietany dodajemy łyżkami mascarpone i ponownie mieszamy. 
  3. Pod koniec dodajemy cukier puder i śmietan-fixy. Odstawiamy na chwilę do lodówki. 
Kolory i kolejność blatów od góry:

czerwony
pomarańczowy
żółty
zielony
niebieski
fioletowy

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz